søndag 12. juli 2009
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
§1 Formål
1.1 Formålet med klubben er å ivareta interessene til familier som skal ha eller har flerlinger, herunder spesielt å trygge vordende og nybakte flerlingeforeldres situasjon.
§2 Eierskap
2.1 Hamar og Omegn Tvillingforelderforening er en lokalklubb under Tvillingforeldreforeningen.
2.2 Vi er en foreldredrevet forening uten tilskudd fra verken stat eller kommune.
2.3 Foreningen er selveiende, det vil si at ingen i kraft av eierposisjon kan disponere over dens formue, har krav på utdeling av overskudd, hefter for dens gjeld mv.
§3 Medlemskap
3.1 Alle flerlingeforeldre er velkommen, men vi er primært til for flerlingeforeldre i kommunene Stange, Hamar, Vang, Løten og Ringsaker.
3.2 Årsavgiften kan reguleres etter behov, for tiden er denne satt til kroner 200,- per år.
3.3 De som melder seg inn etter første halvår, betaler halv medlemsavgift for det året de melder seg inn.
3.4 Ved ikke betalt medlemsavgift etter ett år, strykes medlemmets medlemskap.
§4 Årsmøte
4.1 Årsmøtet avholdes i januar hvert år.
4.2 Årsmøtet velger styret (se §5).
4.3 Medlemskontingenten fastsettes første møte i januar – ved simpelt flertall.
4.4 Årsmøtet har mandat til å omgjøre klubbens vedtekter og ta viktige beslutninger ved 2/3 flertall av de frammøtte, uavhengig av oppmøte.
4.5 Alle medlemmer skal varsles på forhånd når det skal drøftes viktige saker. Dette for at alle skal ha mulighet til å få sagt sitt via forhåndsstemming eller utdeling av fullmakt dersom man er forhindret fra å møte.
§5 Styre
5.1 Medlemmene velger leder, økonomiansvarlig og sekretær, og kan stå på valg etter to år. Medlemmene velger leder, nestleder og kasserer.
5.2 Leder velges for ett og ett år, nestleder velges for ett år med beslutning om opprykk til leder året etter dersom ikke annet avtales ved tiltredelse i vervet og kasserer velges for to og to år.
5.3 Styremedlemmer som ikke ønsker å stille til gjenvalg når disse er på valg, plikter å si fra om dette på siste møte før jul (i november) slik at klubben kan starte arbeidet med å finne en stedsfortreder fram mot årsmøtet i januar.
5.4 Styret får dekket medlemskap i Hamar og omegn tvillingforeldreforening og den sentrale tvillingklubben.
5.5 Leder og ett styremedlem i fellesskap har signatur, det vil si at begge disse må skrive under på vedtak/handlinger som berører klubben og dens drift (hvis klubben må ta opp lån eller på andre måter påføres heftelser med mer).
5.6 Styrets oppgaver: Leder:
· Lede møtene
· Peke ut noen som skriver referat fra møtene
· Medlemsliste
· Hovedansvarlig for organisering av bruktmarkedet
· Koordinering av aktiviteter
Nestleder
· Sende ut gratulasjonshilsen til nybakte tvillingforeldre
· Kaffekoking + noe å bite i på møtene (kan gjerne delegeres)
· Utlån/salg av utstyr (bøker, plakater, t-trøyer og lignende.)
Kasserer
· Regnskap
· Kontingent
· Penger ut og inn
§6 Bruktmarked
6.1 Bruktmarked avholdes hver vår og høst.
6.2 Bruktmarkedet avvikles som dugnad der leder har hovedansvaret, men alle medlemmer har et medansvar for at vi får avviklet bruktmarkedet.
6.3 Medlemmer som deltar minst 1/3 av tida på bruktmarkedet (dvs minst hele fredagen eller halve lørdagen), får selge sine varer provisjonsfritt. Ikke-medlemmer og medlemmer som ikke deltar, må avstå 30% til klubben i provisjon (inntil kroner 300,- for småsalg, og kroner 500,- for større ting).
6.4 De som deltar fredag, får mulighet til å plukke seg ut varer som de ønsker å kjøpe etter at alt er klart fredag kveld. Dette gjelder også ikke-medlemmer som er blitt bedt om å delta dersom klubbens medlemmer alene ikke er mange nok til å få jobben gjort.
6.5 Ved tap av utstyr, leker, klær og lignende erstatter ikke klubben dette. Alt kjøp og salg skjer på eget ansvar,klubben kan ikke garantere at tyveri ikke skjer på våre bruktmarked. Alle saker må behandles med skjønn og avgjørelser må tas i gjeldende styre.
6.6 Klubben spanderer pizza fredag etter organiseringen av bruktmarkedet.
§ 7 Arrangementer
7.1 Klubben betaler arrangementer som barna er med på. Med dette menes at barna får is, brus, inngangsbilletter, mat og lignende på de arrangementene som klubben arrangerer gjennom hele året. De voksne må betale for de sosiale aktivitetene de er med på eks. julebord, bowling, mat og div til arrangementer.
7.2 De voksne betaler for mat, drikke, inngangsbilletter med mer etter satser som vedtas av styret, og som oppgis på invitasjonene til de ulike arrangementene.
§8 Faste utgifter
8.1 Sagatun barnehage får en årlig gave for lån av møtelokaler. Styret foreslår denne til kroner 500,- per år (tidligere har det vært gitt 500,- og sist 1.000,- for en treårsperiode)
8.2 Lagerleie kroner 1.900,- per år.
8.3 Leder får kroner 500, per år og hvert av styremedlemmene får kroner 250,- per år for å dekke uspesifiserte utgifter som vervet medfører.
§9 Avvikling
9.1 Før en eventuell avvikling skal medlemmene varsles ved innkalling til ekstraordinært medlemsmøte.
9.2 Ved oppløsning av lokalklubben skal midlene overføres til Tvillingforeldreforeningen. Midlene skal stå urørt i 5 år på TFFs bankkonto.
9.3 Ved eventuell oppstart av ny klubb i Hamar og omegn, der midlene ønskes overført, skal dette godkjennes av TFF.
9.4 Hvis ikke klubben gjenoppstår innen 5 år, tilfaller midlene TFF i sin helhet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar